Ενδοδοντική θεραπεία - Aπονέυρωση στη Νέα Σμύρνη

Τι είναι η ενδοδοντική θεραπεία - απονέυρωση;

Η ενδοδοντική θεραπεία, γνωστή και ως απονεύρωση, είναι μια οδοντιατρική διαδικασία που αποσκοπεί στην αποκατάσταση και διατήρηση ενός κατεστραμμένου ή μολυσμένου δοντιού.

Περιλαμβάνει την αφαίρεση του νεύρου και του μολυσμένου ιστού από το εσωτερικό της ρίζας του δοντιού, την απολύμανση της περιοχής και τη σφράγιση των ριζικών καναλιών με ειδικά υλικά.

Στόχος της είναι η ανακούφιση από τον πόνο, η αποφυγή της εξαγωγής του δοντιού και η αποκατάσταση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του.

Πότε χρειάζομαι ενδοδοντική θεραπεία - απονέυρωση;

Η ενδοδοντική θεραπεία, ή απονεύρωση, χρειάζεται όταν ο πολφός του δοντιού, δηλαδή ο εσωτερικός ιστός που περιέχει νεύρα και αγγεία, έχει υποστεί σοβαρή φλεγμονή ή μόλυνση.

Αυτό συνήθως συμβαίνει λόγω τραυματισμού, σοβαρής τερηδόνας ή επαναλαμβανόμενων οδοντικών εργασιών.

Συμπτώματα που υποδεικνύουν την ανάγκη για απονεύρωση περιλαμβάνουν έντονο και διαρκή πόνο, ευαισθησία στο ζεστό ή κρύο, οίδημα γύρω από το δόντι, ή αλλαγές στο χρώμα του δοντιού.

Εάν αυτά τα συμπτώματα εμφανιστούν, είναι σημαντικό να επισκεφθείτε έναν οδοντίατρο για να εκτιμήσει την κατάσταση και να προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.

Πόσο διαρκεί η θεραπεία;

Η ενδοδοντική θεραπεία συνήθως διαρκεί από 60 έως 90 λεπτά και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μία ή περισσότερες επισκέψεις, ανάλογα με την πολυπλοκότητα της περίπτωσης.

Στην πρώτη συνεδρία, ο οδοντίατρος αφαιρεί τον μολυσμένο πολφό, καθαρίζει και απολυμαίνει τα ριζικά κανάλια, και μπορεί να τοποθετήσει μια προσωρινή σφράγιση.

Στην επόμενη συνεδρία, αν χρειάζεται, τοποθετεί μόνιμη σφράγιση και μπορεί να γίνει επανόρθωση ή τοποθέτηση στεφάνης για την προστασία του δοντιού.

Πονάει η θεραπεία;

Η ενδοδοντική θεραπεία συνήθως δεν είναι επώδυνη, καθώς πραγματοποιείται υπό τοπική αναισθησία που εξαλείφει τον πόνο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Ωστόσο, μετά την επέμβαση, μπορεί να υπάρχει ήπιος πόνος ή ενόχληση για μερικές ημέρες, κυρίως λόγω της φλεγμονής που είχε προηγηθεί.

Ο πόνος συνήθως υποχωρεί με την κανονική χρήση παυσίπονων που συνιστά ο οδοντίατρος.

Πότε μπορώ να επιστρέψω στις καθημερινές μου δραστηριότητες μετά από τη θεραπεία;

Μετά από την ενδοδοντική θεραπεία, οι περισσότεροι ασθενείς μπορούν να επιστρέψουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες σχεδόν αμέσως.

Αν και μπορεί να υπάρχει μια ήπια ενόχληση ή ευαισθησία για μερικές ημέρες, αυτό δεν συνήθως επηρεάζει σημαντικά τη δυνατότητα να συνεχίσετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τις οδηγίες του οδοντιάτρου σας για την αποφυγή τροφών που μπορεί να προκαλέσουν ενοχλήσεις και να διατηρήσετε καλή στοματική υγιεινή για καλύτερη ανάρρωση.

Πόσο διαρκεί το αποτέλεσμα της θεραπείας;

Η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να προσφέρει μακροχρόνιο αποτέλεσμα, με τη σωστή φροντίδα και συντήρηση.

Τα δόντια που έχουν υποβληθεί σε απονεύρωση μπορούν να διαρκέσουν πολλά χρόνια ή ακόμα και για μια ζωή, εφόσον δεν παρουσιαστούν επιπλοκές όπως επανεμφάνιση μόλυνσης ή ζημιές.

Η σωστή οδοντιατρική φροντίδα, η τακτική παρακολούθηση και η αποφυγή υπερβολικής φόρτωσης του δοντιού με μεγάλες δυνάμεις μπορούν να συμβάλλουν στη μακροχρόνια επιτυχία της θεραπείας.

Τι φροντίδα απαιτείται μετά την θεραπεία;

Μετά την ενδοδοντική θεραπεία, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε μια καλή στοματική υγιεινή, περιλαμβάνοντας τακτικό βούρτσισμα και χρήση οδοντικού νήματος, καθώς και να αποφεύγετε τροφές και ποτά που μπορούν να ερεθίσουν την περιοχή.

Η εφαρμογή της συνιστώμενης φαρμακευτικής αγωγής, εάν σας έχει χορηγηθεί, και η αποφυγή τροφών που απαιτούν έντονη μάσηση είναι επίσης σημαντικές.

Επιπλέον, η τακτική παρακολούθηση από τον οδοντίατρο είναι κρίσιμη για την παρακολούθηση της ανάρρωσης και την αποφυγή τυχόν επιπλοκών.

Ο οδοντίατρος Μπέρτος Λουίτζι στο ιατρείο του στη Γλυφάδα

Λαψάνης ΓεώργιοςDDS

Ο Λαψάνης Γεώργιος είναι Οδοντίατρος και διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο στη Νέα Σμύρνη. Είναι απόφοιτος της Οδοντιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπροσθέτως, του έχει απονεμηθεί ο τίτλος του Fellow στην ICOI intenational στη Νάπολη και ο τίτλος του ICOI Diplomate στο Βερολίνο. Στο ιδιωτικό του οδοντιατρείο παρέχεται ένα πλήθος εξειδικευμένων υπηρεσιών, ενώ ιδιαίτερη εμπειρία έχει στα Οδοντικά Εμφυτεύματα. Είναι μέλος της Πρώτης Ελληνικής Ομάδας Υπολογιστικής Χειρουργικής.

Διαβάστε περισσότερα

Αποκτήστε το χαμόγελο